Електронне направлення, як і декларація, – ключ до безоплатних послуг у Програмі медичних гарантій. Його виписує сімейний лікар, терапевт, педіатр або ж лікуючий лікар.
Пацієнту виписують направлення, коли його проблема потребує залучення вузького спеціаліста, додаткових обстежень, процедур чи госпіталізації.
Як користуватись електронними направленнями:
- Е-направлення створюється лише в електронній системі охорони здоров’я Вашим сімейним лікарем або лікарем-педіатром, який в ній авторизований.
- Лікар може змінити чи виправити направлення, тільки шляхом скасування та створення нового.
- В е-направленні не вказується ні заклад, ні лікар, до якого направляють пацієнта, лише код послуги та інформація про заклад і лікаря, який його створив.
Місце отримання послуги пацієнт обирає самостійно. В будь-якій лікарні України, яка має контракт з НСЗУ.
Але, є виключення. Коли відбувається переведення пацієнта на рівні “стаціонар-стаціонар”, тоді заклад вказується обов’язково.
Також е-направлення не потрібне, якщо пацієнт лікується стаціонарно і має пройти в тій же лікарні певні обстеження чи консультації.
– Кожне е-направлення має свій номер у системі охорони здоров’я. Якщо направлень декілька, але вони стосуються однієї проблеми, то номер у них однаковий і називається груповим.
– Пацієнт отримує номер направлення в sms-повідомленні на телефон, який вказаний у декларації з лікарем. Номер направлення складається із 16 символів (цифр та літер) і виглядає приблизно ось так: 0000-К4НК-9Т6М-3А20. Якщо зручніше, можна попросити роздруковане направлення. Воно буде містити штрих-код, дату виписки, дату, до якої дійсне направлення, ім’я та діагноз пацієнта, назву послуги, ім’я та контакти лікаря і додаткові інструкції чи нотатки для пацієнта у разі потреби.
– Щоб отримати послугу за направленням, слід прийти в заклад охорони здоров’я, попередньо записавшись через сайт, медичну інформаційну систему, реєстратуру чи за телефоном, і повідомити лікарю (до якого Ви записались) номер направлення.